WYDARZENIA - REMONTY KAPITALNE W 2002 ROKU


2002 roku był niezbyt udany jeśli chodzi o poprawę stanu taboru tramwajowego w GOP. Wykonano łącznie zaledwie dwa remonty kapitalne i na dodatek oba dotyczyły wagonów roboczych.

ZUTiKT-2 Chorzów wyremontował wagon N-110R (rocznik 1952), który pełni funkcję wagonu roboczego w zajezdni Zawodzie. Na warsztat w ZKT-1 Będzin trafił natomiast miejscowy wagon 4N-20II (z 1957 roku)

110R jako wagon roboczy prawdopodobnie nigdy nie przeszedł remontu kapitalnego. Ze służby liniowej (jeździł z numerem 965) wycofany został 31 sierpnia 1985r. W 1999 roku został "odświeżony" (odmalowany, ponaprawiany tu i ówdzie), a w 2001 roku przeszedł naprawę powypadkową jednej ze ścian czołowych.

20II przekwalifikowany został na wagon roboczy z liniowego 1167 z dniem 23 maja 1984r. Dwa i pół roku później - 31 grudnia 1986r. wyjechał z remontu kapitalnego. W 2001 roku były plany odbudowy tego wagonu na zabytkowy (do kompletu z doczepą 4ND1-1263), jednak cała jego zabytkowość z chwili obecnej polega na założonych kółkach dachowych i braku czarno-żółtych pasów na pudle.

Oba wagony podczas remontu zostały zmodernizowane - zainstalowano w nich obwód niskiego napięcia (z przetwornicą wirową, akumulatorami i hamulcami szynowymi). Wagon 110R wzbogacił się ponadto o światła obrysowe na dachu oraz elektryczne wycieraczki.

PKT
KATOWICE
110R
N-110R przed halą warsztatu w zajezdni Zawodzie   Wnętrze wagonu N-110R

PKT
BĘDZIN
20
4N-20 na warsztacie w zajezdni Będzin   Wnętrze wagonu 4N-20


STRONA GŁÓWNA
WYDARZENIA