WYDARZENIA - KOMUNIKACJA ZASTĘPCZA W MAJU I CZERWCU 2002
15-19 maja 2002r. - Katowice
Ruch tramwajowy został przerwany z powodu przebudowy toru tramwajowego na skrzyżowaniu alei Korfantego i ulicy Słonecznej w Katowicach. Komunikacja zastępcza, w postaci dwóch autobusów oznakowanych jako T-13/14 kursowała na trasie Katowice Słoneczna Pętla - Siemianowice Plac Skargi i była obsługiwana przez PKM Katowice (pierwszego dnia były to Ikarusy 280-137 i 4289, w kolejnych dniach pojawiły się również Ikarusy 280-201, 4348, 4318, czy 103). Do prac używano również podbijarki torowej firmy Plasser & Theurer.
25 maja 2002r. - Gliwice
Komunikacja zastępcza uruchomiona została z okazji wycinki drzew wzdłuż ulicy Chorzowskiej w Gliwicach. Linia T-4 kursowała na trasie Gliwice Zajezdnia - Wójtowa Wieś Pętla, a obsługiwana była przez następujące autobusy: T-4/1 - Ik260-415A, T-4/2 - Volvo B10BLE-7, T-4/3 - DAB 12000B-110, T-4/4 - MAN NL222-15 i T-4/5 - MAN NL222-13 (Ikarus to autobus socjalny ZKT-4 Gliwice, pozostałe autobusy podstawił PKM Gliwice).
7-10 czerwca 2002r. - Katowice
W związku z podłączaniem nowowybudowanego torowiska wzdłuż ulicy Chorzowskiej w Katowicach (torowisko powstało w związku z budową Drogowej Trasy Średnicowej) wystąpiła konieczność kilkudniowego wstrzymania ruchu tramwajowego na trasie z Katowic do Chorzowa. Tramwaje zawracały na Pętli Słonecznej lub przy Stadionie Śląskim, a na trasie Katowice Rynek - Chorzów Stadion Śląski uruchomiona została komunikacja zastępcza obsługiwana przez autobusy z debiutującego w roli zatramwajowego przewoźnika PKM Świerklaniec (linie T-6 i T-11) oraz przez PKM Katowice (linie T-23 i T-41). Pierwszego dnia kursowały następujące autobusy: T-6/1 - Ik280-4391, T-6/2 - Ik280-1447, T-6/3 - Ik280-1494, T-11/1 - Ik260-1432, T-11/2 - Ik260-1436, T-11/3 - Ik280-1438, T-23/1 - Jelcz 120MM/1-019, T-23/2 - Jelcz M11-2398, T-23/3 - Jelcz 120MM/1-087, T-41/1 - Ik280-4286, T-41/2 - Ik280-4280, T-41/3 - Ik280-4349; drugiego dnia (w sobotę) podstawione zostały następujące autobusy: T-6/1 - Ik280-1447 (wymieniony na Ik280-1487), T-6/2 - Ik280-1497, T-6/3 - Ik280-1494, T-41/1 - Ik280-103, T-41/2 - Ik280-135, T-41/3 - Ik280-174.
Od 20 czerwca 2002r. - Mysłowice
Takiej komunikacji zastępczej za dnia jeszcze nie było. Różne wynalazki (Nysa, Żuk, Lublin, itp.) owszem jeżdżą, ale w nocy. W przypadku remontu ulicy Świerczyny w Mysłowicach, KZK GOP przebiło wszystkie swoje dotychczasowe zatramwajowe pomysły zlecając obsługę linii T-14 w relacji Szopienice Pętla - Mysłowice Dworzec PKP firmie "Usługi Transportowe Stanisław Zastrzeżyński Jaworzno", która podstawia 20-miejscowe minibusy Mercedes-Benz 310D. Kursują dwa pojazdy, o numerach rejestracyjnych SJ 05559 (T-14/1) i SJ 10502 (T-14/2) - numerów taborowych przedmiotowe pojazdy oczywiście nie posiadają. Od 8 lipca pojawia się jeszcze trzeci samochodzik.
Od 2 września 2002r. umowa z firmą pana Zastrzeżyńskiego została rozwiązana, a na linii T-14 pojawił się kolejny radosny przewoźnik dysponujący ciekawym taborem, jednak nieco większej pojemności. Tym szczęśliwcem jest firma Transgór-Mysłowice S.A., a tabor jaki wyjeżdża na linię T-14 to cały przegląd taboru tej firmy - Karosy C734 przerobione na wersję turystyczną, przedpotopowe Volvo B10M, klamkowe Autosany H9.21, a także czasami zwykłe Jelcze M11, czy Ikarusy 260. Wszystkie autobusy, niezależnie od typu i pochodzenia są brudne, cuchnące, "wyposażone" w niegrzeszących kulturą kierowców mających w głębokim poważaniu zasady porządkowe i rozkład jazdy.
STRONA GŁÓWNA |