WYDARZENIA - KOMUNIKACJA ZASTĘPCZA W MAJU I CZERWCU 2002


15-19 maja 2002r. - Katowice

Ruch tramwajowy został przerwany z powodu przebudowy toru tramwajowego na skrzyżowaniu alei Korfantego i ulicy Słonecznej w Katowicach. Komunikacja zastępcza, w postaci dwóch autobusów oznakowanych jako T-13/14 kursowała na trasie Katowice Słoneczna Pętla - Siemianowice Plac Skargi i była obsługiwana przez PKM Katowice (pierwszego dnia były to Ikarusy 280-137 i 4289, w kolejnych dniach pojawiły się również Ikarusy 280-201, 4348, 4318, czy 103). Do prac używano również podbijarki torowej firmy Plasser & Theurer.

Zatramwaj w okolicach Pętli Słonecznej   Pociąg linii 13 na Pętli Słonecznej z radosnym napisem na wyświetlaczu...   Pobijarka na przystanku Katowice Słoneczna, odpoczywa po skończonych robotach   Plasser z drugiej strony

25 maja 2002r. - Gliwice

Komunikacja zastępcza uruchomiona została z okazji wycinki drzew wzdłuż ulicy Chorzowskiej w Gliwicach. Linia T-4 kursowała na trasie Gliwice Zajezdnia - Wójtowa Wieś Pętla, a obsługiwana była przez następujące autobusy: T-4/1 - Ik260-415A, T-4/2 - Volvo B10BLE-7, T-4/3 - DAB 12000B-110, T-4/4 - MAN NL222-15 i T-4/5 - MAN NL222-13 (Ikarus to autobus socjalny ZKT-4 Gliwice, pozostałe autobusy podstawił PKM Gliwice).

Autobus socjalny ZKT-4 objeżdżający pętlę w Wójtowej Wsi   Niskopodłogowe Volvo jadące po chodniku przy pętli   Ten MAN jako jedyny autobus nie zawracał objeżdżając pętlę, lecz kluczył po okolicznych uliczkach

Volvo na przystanku na pętli          Klimatyczny autobus socjalny gotowy do odjazdu

7-10 czerwca 2002r. - Katowice

W związku z podłączaniem nowowybudowanego torowiska wzdłuż ulicy Chorzowskiej w Katowicach (torowisko powstało w związku z budową Drogowej Trasy Średnicowej) wystąpiła konieczność kilkudniowego wstrzymania ruchu tramwajowego na trasie z Katowic do Chorzowa. Tramwaje zawracały na Pętli Słonecznej lub przy Stadionie Śląskim, a na trasie Katowice Rynek - Chorzów Stadion Śląski uruchomiona została komunikacja zastępcza obsługiwana przez autobusy z debiutującego w roli zatramwajowego przewoźnika PKM Świerklaniec (linie T-6 i T-11) oraz przez PKM Katowice (linie T-23 i T-41). Pierwszego dnia kursowały następujące autobusy: T-6/1 - Ik280-4391, T-6/2 - Ik280-1447, T-6/3 - Ik280-1494, T-11/1 - Ik260-1432, T-11/2 - Ik260-1436, T-11/3 - Ik280-1438, T-23/1 - Jelcz 120MM/1-019, T-23/2 - Jelcz M11-2398, T-23/3 - Jelcz 120MM/1-087, T-41/1 - Ik280-4286, T-41/2 - Ik280-4280, T-41/3 - Ik280-4349; drugiego dnia (w sobotę) podstawione zostały następujące autobusy: T-6/1 - Ik280-1447 (wymieniony na Ik280-1487), T-6/2 - Ik280-1497, T-6/3 - Ik280-1494, T-41/1 - Ik280-103, T-41/2 - Ik280-135, T-41/3 - Ik280-174.

MPK Kraków zawitało na Śląsk? Nie, to tylko PKM Świerklaniec ;-)   Stadion Śląski  Świerklaniecki autobus przemyka wśród zieleni chorzowskiego parku

Chwila odpoczynku wśród zieleni   PKM Świerklaniec, a w tle słynna wieża Stadionu Śląskiego w Chorzowie   Zatramwaj wjeżdża na katowicki Rynek

W tym miejscu autobus do rzadki widok, a autobus ze Świerklańca to już w ogóle sensacja   Częsty gość na katowickim Rynku, czyli pogotowie techniczne PKM Katowice O/Zawodzie   Tradycyjny przystanek przy Teatrze Śląskim na katowickim Rynku

Siódmy kolejny pociąg linii 41 (na co dzień jeździ tylko sześć) zawraca na Stadionie Śląskim   Zwykle ten pociąg obsługiwany jest stodwójką...   Na linii 16 na czas remont u zrobiło się szaro od "Karlików" ;-)

Ostatni raz pociągi o numeracji powyżej 167 jeździły dobrych kilka lat temu...         Przy wymawianiu numeru tego pociągu można było sobie język połamać ("sto sześćdziesiąt dziesięć")         Kolejny "szarak" na linii 16

Od 20 czerwca 2002r. - Mysłowice

Takiej komunikacji zastępczej za dnia jeszcze nie było. Różne wynalazki (Nysa, Żuk, Lublin, itp.) owszem jeżdżą, ale w nocy. W przypadku remontu ulicy Świerczyny w Mysłowicach, KZK GOP przebiło wszystkie swoje dotychczasowe zatramwajowe pomysły zlecając obsługę linii T-14 w relacji Szopienice Pętla - Mysłowice Dworzec PKP firmie "Usługi Transportowe Stanisław Zastrzeżyński Jaworzno", która podstawia 20-miejscowe minibusy Mercedes-Benz 310D. Kursują dwa pojazdy, o numerach rejestracyjnych SJ 05559 (T-14/1) i SJ 10502 (T-14/2) - numerów taborowych przedmiotowe pojazdy oczywiście nie posiadają. Od 8 lipca pojawia się jeszcze trzeci samochodzik.

Pętla w Szopienicach, za chwilę w samochodziku zrobi się tłoczno...   Mysłowice, ulica Strażacka   Pod dworcem w Mysłowicach   Pociąg linii 14 zawracający na pętli w Szopienicach

Od 2 września 2002r. umowa z firmą pana Zastrzeżyńskiego została rozwiązana, a na linii T-14 pojawił się kolejny radosny przewoźnik dysponujący ciekawym taborem, jednak nieco większej pojemności. Tym szczęśliwcem jest firma Transgór-Mysłowice S.A., a tabor jaki wyjeżdża na linię T-14 to cały przegląd taboru tej firmy - Karosy C734 przerobione na wersję turystyczną, przedpotopowe Volvo B10M, klamkowe Autosany H9.21, a także czasami zwykłe Jelcze M11, czy Ikarusy 260. Wszystkie autobusy, niezależnie od typu i pochodzenia są brudne, cuchnące, "wyposażone" w niegrzeszących kulturą kierowców mających w głębokim poważaniu zasady porządkowe i rozkład jazdy.

Volvo B10M-08, zwykle jeżdżące w Chrzanowie   Kultowy "zatramwajowy" autobus mysłowickiego Transgóru, czyli Autosan H9.21   Volvo nr 12 z "rejonu nr 3 Trzebinia"   Cuchnący moczem i nie skalany myciem (ani wewnątrz, ani na zewnątrz) autobus Transgóru


STRONA GŁÓWNA
WYDARZENIA