MODERNIZACJA LINII 6/41


Rok 1999 - przed rozpoczęciem remontu (na zdjęciu skład 2x105Na-619+620 w rejonie skrzyżowania z ulicą św.Huberta)

14 września 2000 r. o godz. 22:55 rozpoczęły się prace przy remoncie kapitalnym torowiska przy ulicy Kościuszki w Katowicach. Zakończyły się 13 sierpnia 2001 r. o godz. 4:00. Prowadzone były w kilku etapach:

W czasie trwania robót wymieniono całkowicie torowisko na odcinku pomiędzy przystankami Katowice Park Kościuszki i Brynów Słowików oraz na odcinku jednotorowym Brynów Słowików - Brynów św.Huberta. Wyremontowano również wszystkie skrzyżowania drogowo-tramwajowe.

Przebieg organizacji ruchu:

W nocy z 14/15 i 15/16 września 2000 r.:

Od dnia 15 września 2000 r. ruch pociągów na odcinku Katowice Park Kościuszki - Brynów Zgrzebnioka odbywał się lewym torem w kierunku jazdy do Brynowa. Przejazd zabezpieczony był sygnalizacją świętlną przekaźnikową. Lampa 3-komorowa zawieszona została od strony przystanku Brynów Zgrzebnioka. Od dnia 16 września 2000 r. ruch pociągów na odcinku Brynów Zgrzebnioka - Brynów św.Huberta odbywał się lewym torem w kierunku jazdy do pętli w Brynowie. Przejazd zabezpieczony był sygnalizacją świętlną przekaźnikową. Lampa 3-komorowa zawieszona została od strony ulicy św.Huberta. Na odcinku jednotorowym Brynów Zgrzebnioka - Brynów św.Huberta wyjątkowo zezwolono na ruch pociągów następnych pomimo zainstalowania sygnalizacji przekaźnikowej. Zezwolenie to cofnięto około 10 października 2000 r. Od dnia 19 października 2000 r. od godz.4:00 w miejsce sygnalizacji przekaźnikowej uruchomiona została sygnalizacja świetlna obsługiwana ręcznie - tarcza D-25 (czworokątna) zawieszona została od strony przystanku Brynów Zgrzebnioka.

2x105Na-697+698, za przystankiem Katowice Park Kościuszki    2x105Na-685+686 obok dawnej zajezdni tramwajowej przy Parku Kościuszki    2x105Na-694+693 zbliża się do mijanki Brynów Zgrzebnioka    2x105Na-495+496 przed mijanką Brynów Zgrzebnioka

2x105Na-694+693 na mijance Brynów Zgrzebnioka    2x105Na-574+573 między przystankami Brynów Zgrzebnioka i Dworska    2x105Na-685+686 między przystankami Brynów Słowików i Dworska    2x105Na-728+692, a za nim 2x105Na-697+698 jako pociąg następny - przystanek Brynów Dworska

W dniach 7-10 grudnia 2000 r. - prace na linii do Brynowa prowadzone były jednocześnie z robotami przy wymianie rozjazdów torowych na Rynku w Katowicach oraz na pętli w Zawodziu. W ramach tych prac linie 6 i 41 kursowały do Placu Wolności, a linia 16 nie kursowała. do Brynowa dojeżdżała komunikacja zastępcza linii T-16 z Rynku w Katowicach, obsługiwana przez PKM Bytom. Od dnia 11 grudnia 2000 r. ruch pociągów odbywał się prawym torem w kierunku jazdy do pętli w Brynowie.

2x105Na-725+736 przed przystankiem Katowice Park Kościuszki    2x105Na-728+692 przed przystankiem Katowice Park Kościuszki    2x105Na-734+735 za przystankiem Katowice Park Kościuszki    2x105Na-495+496 przed mijanką Brynów Zgrzebnioka    2x105Na-662+617 przed mijanką Brynów Zgrzebnioka

W dniach 19-22 lipca 2001 r.:

W dniach 21-22 lipca 2001 r. dodatkowo prowadzone były prace przy remoncie torowiska w rejonie ulic Złotej i Dębowej w Katowicach. Linie 6 i 41 kursowały wówczas do Stadionu Śląskiego, a zamiast linii T-16 kursowały autobusy PKM Katowice jako linia T-6 na trasie Chorzów Stadion Śląski - Brynów Pętla.

2x105Na-662+617 wjeżdża na Plac Miarki w Katowicach    2x105Na-791+792 zbliża się do pętli w Zawodziu    2x105Na-644+344 na pętli przy Stadionie Śląskim w Chorzowie    Jelcz 120M-036 (PKM Sosnowiec) na przystanku Brynów Kościuszki

W dniach 4-12 sierpnia 2001 r.:

Od dnia 13 sierpnia 2001 r. od wyjazdu ruch pociągów odbywa się dwoma wyremontowanymi torami.

2x105Na-599+600 za przystankiem Katowice Park Kościuszki    102Na-241 między przystankami Katowice Park Kościuszki i Brynów Zgrzebnioka    2x105Na-599+600 na przystanku Brynów Zgrzebnioka    2x105Na-495+496 przed przystankiem Brynów Zgrzebnioka

102Na-241 pomiędzy przystankami Brynów Dworska i Zgrzebnioka    116Nd-800 na skrzyżowaniu ulic Kościuszki i Gawronów    2x105Na-599+600 przed przystankiem Brynów Dworska  - widać nasyp usypany przy okazji modernizacji torowiska    102Na-241 wjeżdża na odcinek jednotorowy za przystankiem Brynów Słowików

Do prac na tej trasie tramwajowej doliczyć trzeba jeszcze przebudowę wiaduktu nad Aleją Górnośląską w ciągu ulicy Kościuszki w Katowicach (przebudowa w ramach budowy autostrady A4). Prace te prowadzono w 1999 roku - najpierw ruch przełożony został na tymczasowy tor (jeden) ułożony na nowozbudowanym przęśle wiaduktu (przesło to później zaczęło pełnić funkcję kładki dla pieszych), a następnie po wybudowaniu przęsła tramwajowego przełożono na niego ruch - od tego czasu ruch odbywa się dwoma torami, a odcinek jednotorowy uległ likwidacji. W czasie trwania ostatniego etapu robót komunikację zastępczą podstawiał PKM Bytom.

Katowice ul. Kościuszki - wiadukt nad Aleją Górnośląską - widać prace przy budowie nowego torowiska oraz tymczasowy tor na kładce dla pieszych.    Jelcz M11-7310 (PKM Bytom) w rejonie Stadionu AWF w Katowicach    Jelcz M11-7309 na przystanku Katowice Rynek    Ikarus 415.14-7102 na Rynku w Katowicach (prawdopodobnie autobus rezerwowy)