MODERNIZACJA LINII 6/41
14 września 2000 r. o godz. 22:55 rozpoczęły się prace przy remoncie kapitalnym torowiska przy ulicy Kościuszki w Katowicach. Zakończyły się 13 sierpnia 2001 r. o godz. 4:00. Prowadzone były w kilku etapach:
W czasie trwania robót wymieniono całkowicie torowisko na odcinku pomiędzy przystankami Katowice Park Kościuszki i Brynów Słowików oraz na odcinku jednotorowym Brynów Słowików - Brynów św.Huberta. Wyremontowano również wszystkie skrzyżowania drogowo-tramwajowe.
Przebieg organizacji ruchu:
W nocy z 14/15 i 15/16 września 2000 r.:
Od dnia 15 września 2000 r. ruch pociągów na odcinku Katowice Park Kościuszki - Brynów Zgrzebnioka odbywał się lewym torem w kierunku jazdy do Brynowa. Przejazd zabezpieczony był sygnalizacją świętlną przekaźnikową. Lampa 3-komorowa zawieszona została od strony przystanku Brynów Zgrzebnioka. Od dnia 16 września 2000 r. ruch pociągów na odcinku Brynów Zgrzebnioka - Brynów św.Huberta odbywał się lewym torem w kierunku jazdy do pętli w Brynowie. Przejazd zabezpieczony był sygnalizacją świętlną przekaźnikową. Lampa 3-komorowa zawieszona została od strony ulicy św.Huberta. Na odcinku jednotorowym Brynów Zgrzebnioka - Brynów św.Huberta wyjątkowo zezwolono na ruch pociągów następnych pomimo zainstalowania sygnalizacji przekaźnikowej. Zezwolenie to cofnięto około 10 października 2000 r. Od dnia 19 października 2000 r. od godz.4:00 w miejsce sygnalizacji przekaźnikowej uruchomiona została sygnalizacja świetlna obsługiwana ręcznie - tarcza D-25 (czworokątna) zawieszona została od strony przystanku Brynów Zgrzebnioka.
W dniach 7-10 grudnia 2000 r. - prace na linii do Brynowa prowadzone były jednocześnie z robotami przy wymianie rozjazdów torowych na Rynku w Katowicach oraz na pętli w Zawodziu. W ramach tych prac linie 6 i 41 kursowały do Placu Wolności, a linia 16 nie kursowała. do Brynowa dojeżdżała komunikacja zastępcza linii T-16 z Rynku w Katowicach, obsługiwana przez PKM Bytom. Od dnia 11 grudnia 2000 r. ruch pociągów odbywał się prawym torem w kierunku jazdy do pętli w Brynowie.
W dniach 19-22 lipca 2001 r.:
W dniach 21-22 lipca 2001 r. dodatkowo prowadzone były prace przy remoncie torowiska w rejonie ulic Złotej i Dębowej w Katowicach. Linie 6 i 41 kursowały wówczas do Stadionu Śląskiego, a zamiast linii T-16 kursowały autobusy PKM Katowice jako linia T-6 na trasie Chorzów Stadion Śląski - Brynów Pętla.
W dniach 4-12 sierpnia 2001 r.:
Od dnia 13 sierpnia 2001 r. od wyjazdu ruch pociągów odbywa się dwoma wyremontowanymi torami.
Do prac na tej trasie tramwajowej doliczyć trzeba jeszcze przebudowę wiaduktu nad Aleją Górnośląską w ciągu ulicy Kościuszki w Katowicach (przebudowa w ramach budowy autostrady A4). Prace te prowadzono w 1999 roku - najpierw ruch przełożony został na tymczasowy tor (jeden) ułożony na nowozbudowanym przęśle wiaduktu (przesło to później zaczęło pełnić funkcję kładki dla pieszych), a następnie po wybudowaniu przęsła tramwajowego przełożono na niego ruch - od tego czasu ruch odbywa się dwoma torami, a odcinek jednotorowy uległ likwidacji. W czasie trwania ostatniego etapu robót komunikację zastępczą podstawiał PKM Bytom.