Organizacja ruchu podczas robót związanych z wymianą rozjazdów torowych na
Rondzie w Katowicach oraz na Pętli Wschodniej przy Stadionie Śląskim w Chorzowie.
Prace
rozpoczęły się dnia 11 sierpnia 2000 r. od godz. 23:30, a zakończyły
14 sierpnia 2000 r. o godz. 4:00.
Dnia 11 sierpnia:
- linia 6 - poc.606, 601, 603 i 604 w ostatnich
kursach z Bytomia do Katowic, po przyjeździe do Rynku w Chorzowie zjechały do
zajezdni Zawodzie trasą linii 40 (przez Chorzów Batory i Załęże);
- linia
12 - poc.122 w kursie zjazdowym odjechał z Placu Skargi w Siemianowicach
bez postoju, tj. o godz. 23:02;
- linia 16 - poc.161
zjechał do zajezdni o jedno kółko wcześniej, tj. o godz. 23:23;
- pociągi
nocne PN-211 i PN-215 nie wyjechały; PN-213 nie wykonał kursów
do Placu Alfreda; PN-100 i PN-221 po przyjeździe do Rynku w Katowicach
pojechały dalej w
kierunku pętli w Zawodziu z pominięciem Pętli Słonecznej.
Dnia
12 i 13 sierpnia:
- linia 6 - kursowała na trasie:
Bytom Plac Sikorskiego - Chorzów Stadion Śląski z 20-minutową częstotliwością
ruchu; obsługiwana była przez 3 pociągi taborem 2x105N przez ZKT-5;
- linia 11 - kursowała na trasie: Chebzie Pętla - Chorzów Stadion
Śląski z 14-minutową częstotliwością ruchu; obsługiwana była przez 5 pociągów
taborem 1x102N przez ZUTiKT-2;
- linia 12 - kursowała na stałej trasie, ale wg rozkładu jazdy mającego
obowiązywać od dnia 17 sierpnia 2000 r. (z 20-minutową częstotliwością
ruchu); wyjazdy pociągów linii 12 odbywały się trasą linii 40 (przez
Załęże i Chorzów Batory) do Rynku w Chorzowie, gdzie po przejeździe rozjazdu torowego
w kierunku Huty Kościuszko przy pomocy kontrolera pociągi wycofywane były torem
technicznym w kierunku Placu Hutników; godziny wyjazdów z zajezdni pociągów linii
12 były wcześniejsze (poc.121 - 3:53, poc.122 - 4:07,
poc.123 - 4:21); zjazdy odbywały się tylko z Placu Hutników; po
przyjeździe w ostatnich kursach z Siemianowic do rozjazdu torowego przez wjazdem
na pętlę pociągi pojechały w kierunku Chorzowa Metalowców, gdzie zostały zawrócone
w kierunku Rynku w Chorzowie i zjechały do zajezdni trasą linii 40 (przez
Chorzów Batory i Załęże);
- linia 13 - kursowała na trasie: Siemianowice Plac Skargi - Katowice
Słoneczna Pętla z 20-minutową częstotliwością ruchu; obsługiwana była
przez 2 pociągi taborem 1x105N przez ZKT-5; wyjazdy i zjazdy odbywały się w sposób
analogiczny jak linii 12;
- linia 14 - poc.1401-1405 kursowały na trasie: Mysłowice
Dworzec PKP - Katowice Plac Wolności z 20-minutową częstotliwością
ruchu; poc.1406 kursował na trasie: Wełnowiec Plac Alfreda - Katowice
Słoneczna Pętla z 20-minutową częstotliwością ruchu; obsługiwany był taborem
1x105N przez ZKT-5; wyjazd i zjazd poc.1406 przeprowadzony został tak samo
jak linii 12;
- linia 16 - kursowała na trasie: Brynów Pętla - Katowice Rynek
z 10-minutową częstotliwością ruchu; obsługiwana była przez 4 pociągi taborem
2x105N przez ZKT-5; wyjazdy i zjazdy pociągów linii 16 odbywały się poprzez
manewrowanie na Rynku w Katowicach;
- linia 41 - kursowała na trasie: Bytom Szkoła Górnicza - Chorzów
Stadion Śląski z 20-minutową częstotliwością ruchu; obsługiwana była przez
4 pociągi taborem 2x105N przez ZKT-3.
- pociągi nocne PN-211 i PN-215 nie kursowały; PN-213 nie
wykonał kursów do Placu Alfreda; PN-100 i PN-221 zamiast do Pętli
Słonecznej pojechały do pętli Zawodzie.
Uruchomiona została komunikacja
zastępcza:
- linia T-6 - kursowała na trasie: Katowice
Rynek - Chorzów Stadion Śląski z 10-minutową częstotliwością ruchu; obsługiwana
była przez 6 autobusów taborem typu C przez PKM Katowice;
- linia T-16 - kursowała na trasie: Katowice Rynek - Katowice Słoneczna
Pętla z 10-minutową częstotliwością ruchu; obsługiwana była przez 3 autobusy
(2 taborem typu C i 1 taborem typu B) przez PKM Katowice;
- za pociągi nocne podstawione zostały dwa autobusy typu B (1 autobus za PN-211
i 2 autobus za PN-213 i PN-215).
W
dniach od 18 sierpnia 2000 r. od godz. 23:30 do dnia 21 sierpnia
2000 r. do godz. 4:00 organizacja ruchu była prawie identyczna. Ze
względu na to, że prowadzono przy okazji ostatni etap wymiany rozjazdów na pętli
w Brynowie linia nr 16 nie kursowała. Zastąpiła ją wydłużona linia T-6,
która kursowała tym samym na trasie Chorzów Stadion Śląski - Brynów Pętla
z 10-minutową częstotliwością ruchu. Obsługiwana była przez 8 autobusów taborem
typu C przez PKM Katowice. Na linii T-16 kursowały trzy autobusy
z 10-minutową częstotliwością ruchu obsługiwane wyłącznie taborem typu B przez
PKM Katowice O/Zawodzie.