TROLEJBUSY W OSTRAWIE
Ostrawa jest jednym z największych miast Górnego Śląska. Jest to jedyne górnośląskie miasto posiadające zarówno czynną sieć tramwajową, jak i trolejbusową.
W Ostrawie przewozy prowadzi się na 10 liniach:
101 | Hlavni
Nadrazi - Michalkovice |
102 | Marianske
Hory - Hlavni Nadrazi |
103 | Namesti
Republiky - Dul Hermanice |
104 | Namesti
Republiky - Michalkovice |
105 | Namesti
Republiky - Hrusov |
106 | Dul
Hermanice - Koblov |
107 | Fifejdy
- Bazaly |
108 | Marianske
Hory - Hlavni Nadrazi |
109 | Fifejdy
- Dul Hermanice |
110 | Namesti
Republiky - Hlavni Nadrazi |
Tabor jest następujący:
Numery
taborowe | Typ
pojazdu | Rok
produkcji i uwagi |
3217-3222 | Skoda
14Tr03 | 1983 (wyprodukowane
dla Niemiec, zakupione w latach 1995-1997) |
3223-3224 | Skoda
14Tr05 | 1984 |
3225-3234 | Skoda
14Tr05 | 1985 |
3235-3241 | Skoda
14Tr07 | 1986 |
3242-3248 | Skoda
14Tr08 | 1987 |
3249-3256 | Skoda
14Tr08 | 1989 |
3257-3261 | Skoda
14Tr10 | 1990 |
3301-3302 | Skoda
21Tr | 1997 |
3303-3304 | Skoda
21Tr | 1998 |
3503 | Skoda
15Tr02 | 1987 (zakupione
ze Zlina w 1989) |
3504-3510 | Skoda
15Tr02 | 1990 |
3511-3513 | Skoda
15Tr03 | 1991 (zakupione
w 1994) |
3901-3902 | Skoda
17Tr | 1997, 1998 (prototypy) |
29 | Skoda
8Tr | 1958 (ze Zlinu)
- muzealny |
82 | Skoda
9TrH | 1977 - muzealny |
Dwa
słowa o historii:
Początek budowy ostrawskiej sieci trolejbusowej nastąpił
w 1951 roku. 9 maja 1952 nastąpiło uroczyste otwarcie pierwszej linii na trasie:
Namesti Republiky - Cihelni - Privozska - Namesti Republiky. Wtedy linie numerowane
były literowo. Tabor składał się z 6 trolejbusów typu Skoda 7Tr. Przez kolejne
lata rozbudowywano sieć i modernizowano tabor. Ostatnią inwestycją było wydłużenie
trasy do Dul Rudy Rijen i Koblov w połowie lat 90-tych.
Więcej
informacji o ostrawskich trajtkach można znaleźć pod adresem:
http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Hangar/2003/tbe-ostr.html