Projektowanie, budowa oraz remonty torowisk tramwajowych

  • Budowa nowych torowisk w technologii tradycyjnej lub proekologicznej

  • Remonty kapitalne torowisk wydzielonych i wbudowanych w jezdnię

  • Konserwacja i bieżące utrzymanie torowisk

  • Wykonujemy rozjazdy, odgałęzienia oraz skrzyżowania wszelkich typów...


    Torowiska wydzielone

  • Tor wydzielony na tłuczniu - konstrukcja na podsypce z tłucznia kamiennego; z szynami rowkowymi lub kolejowymi umocowanymi do podkładów betonowych lub drewnianych, przytwierdzeniem pośrednim stanowiącym adaptację kolejowego przytwierdzenia typu K.
  • Torowiska wspólne z jezdnią

  • Tor w jezdni na tłuczniu - konstrukcja na podsypce z tłucznia kamiennego; z szynami rowkowymi umocowanymi do podkładów betonowych lub drewnianych z przytwierdzeniem pośrednim stanowiącym adaptację kolejowego przytwierdzenia typu K. Na ruszcie torowym ułożonym na podsypce stosujemy następujące konstrukcje pokrycia toru stanowiące nawierzchnię drogową:
    - z prefabrykowanych płyt betonowych typu EPT na podsypce cementowo-piaskowej
    - z bruku w postaci kostki kamiennej lub betonowej na podsypce cementowo-piaskowej
    - z asfaltobetonu na warstwie tłucznia drobnoziarnistego lub klińca.

  • Tor w jezdni bez podkładów - konstrukcja nazywana torem "na boso", w którym rama torowa w postaci szyn połączonych poprzeczkami układana jest na podłożu z gruntu przepuszczalnego. Na ramie torowej ułożonej "na boso" stosowane są następujące konstrukcje pokrycia toru stanowiące nawierzchnię drogową:
    - z prefabrykowanych płyt betonowych typu EPT na podsypce cementowo-piaskowej
    - z bruku w postaci kostki kamiennej lub betonowej na podsypce cementowo-piaskowej
    - z płyt EPT lub bruku o ww. konstrukcji pokrytej wyrównawczo dywanikiem asfaltowym
    - z asfaltobetonu na warstwie tłucznia drobnoziarnistego lub klińca.

  • Tor w jezdni na płytach typu "Łódzka" - prefabrykowana płyta betonowa o długości 3 m jest elementem nośnym z dwoma podłużnymi korytami, w których ułożone są szyny rowkowe mocowane przy zastosowaniu przytwierdzeń typu K w specjalnych gniazdach rozmieszczonych co 1,5 m lub co 1 m z możliwością zastosowania materiałów wibroakustycznych - tzw. technologia proekologiczna.

  • Wszystkie elementy torowe wykonujemy w naszych warsztatach.

    Produkujemy elementy torowe dla potrzeb śląsko-dąbrowskiego tramwaju już od ponad 50-ciu lat.

    Wykonywaliśmy również rozjazdy i skrzyżowania tramwajowe dla zakładów
    komunikacji miejskiej: Poznania, Wrocławia, Szczecina i Częstochowy.

    Produkujemy zwrotnice typowe dla polskich układów torowych,
    oraz z iglicami ze stali manganowej dla miasta Aleksandria w Egipcie.

    Do naszych zwrotnic stosujemy oryginalne, własne rozwiązanie konstrukcyjne przyrządu nastawczego o wysokości 180 mm. Pozwala to unikać awarii w miejscach narażonych na zalewanie przyrządu wodami gruntowymi oraz umożliwia szybką wymianę zużytych części zamiennych. Dzięki prostocie konstrukcji i niewielkiej ilości użytych materiałów są one tanie i bezpieczne w użytkowaniu.

    Obecnie rozwijamy produkcję zwrotnic z iglicami o podwyższonej wytrzymałości na ścieranie wykonanych z austennitycznej stali manganowej.


      Strona główna | Wykaz usług