Zakład Napraw Autobusów "Ikarus" Nr 10 w Mikołowie


Zakres działania   |   Historia budowy


Zakład Napraw Autobusów "Ikarus" Nr 10 zlokalizowany w Mikołowie oferuje szeroką gamę usług związanych z taborem autobusowym:

remonty taboru (naprawy główne, średnie i bieżące)
 
naprawy powypadkowe
 
odbudowy całopojazdowe
 
regeneracja i produkcja części zamiennych
 
naprawy podzespołów

Nasz Zakład wyspecjalizowany jest w naprawach autobusów Ikarus oraz Jelcz M11.

Ponadto oferujemy montaż przemysłowy autobusów Ikarus 260, 280 i 415 w oparciu o podzespoły importowane oryginalnie od producenta.

Zakład prowadzi również usługi dodatkowe: stację obsługi, lakiernię oraz sklep z częściami i podzespołami. Oferujemy własny transport i konkurencyjne ceny.

Posiadamy wykwalifikowaną kadrę fachowców branży motoryzacyjnej oraz wieloletnie doświadczenie. Nasz zakład posiada autoryzację producenta autobusów Ikarus.


ZAKRES DZIAŁANIA


HISTORIA BUDOWY

ZNA powstał na podstawie zlecenia WPK z dnia 25 listopada 1969 r.. Projekt Centralnych Warsztatów Autobusowych opracowało katowickie Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego. Ministerstwo Gospodarki Komunalnej - Departament Komunikacji Miejskiej opracowało założenia produkcyjne zakładu (wielkości roczne):

Program powyższy został uzupełniony potrzebami własnymi WPK w zakresie programu i usług prowadzonych przez zakład na rzecz zajezdni eksploatacyjnych WPK. Obejmuje on łącznie 283400 roboczogodzin. Ponadto na terenie zakładu przewidywano zlokalizowanie Centralnej Składnicy Części Zamiennych "Ikarus", która działać miała na zasadzie tranzytu zorganizowanego zaopatrując w części zamienne autobusy marki Ikarus wszelkich typów eksploatowane przez przedsiębiorstwa na terenie całego kraju.

Inwestycja zlokalizowana została na terenie o powierzchni 123326 m2 (przy czym powierzchnia w granicach ogrodzenia wynosi 106666 m2). Na terenie zakładu przewidziano następujące obiekty:

Teren zakładu uzbrojono w następujące instalacje:

Prowadzone były również dwie inwestycje towarzyszące: budowa odgałęzienia wodociągowego od sieci magistralnej WPWK do ulicy Kościuszki oraz budowa centralnej kotłowni.

Koszt inwestycji wg projektu miał wynieść 271398 zł. Oddanie zakładu do użytku przewidziano na 1 lipca 1976 r.


Źródło: Regulamin Organizacyjny, 1986 r.
Założenia techn.-ekonom. CWA WPK, 1970 r.